• v pozadí alpské 3000vky
  • s tebou mě baví svět

ZILLERTAL S DEŤMI

posted in: Nezaradené | 0

ZILLERTAL -aktívna dovolenka s deťmi v Alpách.

Po minuloročnej 10dňovej chorvátskej dovolenke nastal čas na zmenu a tak sme teda spolu s rodinkou Závackých vyrazili na dobrodružstvo za lezením a atrakciami pre deti, do rakúských Álp.

Po 10 hodinovej ceste sa ubytovávame v blízkosti Mayrhofenu v časti Schwendau. V krásnej tyrolskej dreveničke s výhľadom na údoliu kraľujúci 2974m vysoký AHORN. Po záverečnej ešte rýchlo stihnem kúpiť knižného lezeckého sprievodcu a tak je o môj večerný program postarané. V bouldrovom sektore Ginzlingwald pobehujem ako hladný tiger tešiaci sa na svoje prvé sústo. Po náročnej ceste chutnáme miestne špeciality a jednoznačne vyhráva jahňacina o ktorej zisťujeme že je to vlastne kamzík. Nevadí, chutilo skvele. Večer sa vítame s Zavačkovcami a deti sa nevedia vyhrať. Nasledujúce ráno odprevadíme rodinky s deťmi na neďaleké ihrisko s mikro jazierkom, čo by im malo na 4 hodinky stačiť. A Otcovia roka (Šaky a Zavaky) vyrážajú do sektoru Zillergrund, kde sa za vstup autom platí 8eur. Rozliezame sa v miestnom 5A, ktoré je však za 6B, čo aj cítiť. Nuž a času nie je na zvyš, tak poď ho do miestneho skvostu AGENT ORANGE 7C. Študujeme videjka a po chvíli to máme skrokované. Celotelová únava po ceste je však ešte cítiť. Zavaky však zabojuje a zapisuje prvé 7C výjazdu. Na vaic nebolo času a tak mastime naspäť k hladným krkom a ich mamičkám. Po obede ideme vyvenčiť na skaly deti. Navštívime oblasť ewige jagdgrunde, kde sa mi však cesty ktoré by mohli byť pre Mateja nejako nepozdávaju, a tak sa vraciame opäť do Ginzlingu. Matej si nacvaká a následne aj vytiahne prvé 5a, čo je super. Presúvame sa na bouldre a ja vyberám nejaké ktoré by mu mohli ísť. Hneď prvé HINTZE 6B+ dáva Matej na flash, ešteže som presvedčil manželku zapnúť kameru, že veď čo keď to dá na prvýpokus. Trochu pochybujeme o klase pre dospelých ale pre Mateja by to aj mohlo sedieť a tak nechávame soft 6B+. Deti pobehujú po lese a kŕmia sa fialovými bobuľkami. Ostatní pomaly balia a my s Matejom po euforickom preleze hľadáme ďalší kúsok ktorý by mohol padnúť. Nachádzame boulder WOLFERL 6B o ktorom si myslím že by mohol ísť. Dosť tažké je nastúpiť kedže Matej ma druhý chyt uplne na rozpätie a musí doň skákať. Po chvíli pokusovania sa podarí a 6B v kapse. A ja zažívam ten ten pocit, keď má tvoj 5 ročný syn lepší lezecký deň ako ty sám. Samozrejme sa teším a zabávam. Druhý lezecký deň smerujeme všetci do sektoru IGENT. S Dávidom sa rozliezame v Aqua extasy 6C+ a v krásnom technickom MARDER BORD 7A. Zavaky skúša SHIT Happens 7C, ktoré sa mne zdá ťažké a tak dávam vedľajšie HIT Happens 7B+, čo mi príde až príliš lahké a tak dávam osobne 7A+. Zavaky riadne zadrtí a druhé 7C je tam. Konečne sa presúvame k tomu čo som si vyhliadol ku krásnej hrane Schmoiziges Fozai 7C. Vyzerá to až príliš ľahko. No hneď dostávam preplesk keď neviem urobiť ani prvý krok. No našťastie po pol hodine nachádzam iný softwer a je pokrokované. Zavaky sa v tom na jeho pomery tiež dosť trápi a spoločne bojujeme o prelez. Po hodine vyhráva Zavaky. Ja si nie som istý no idem skusiť. Nástup vyšiel, tlačím do nôh a sústredím sa na capačku pravou rukou, drží super ešte jeden krok a som v relatívne dobrom. Záver sa už nedá pokaziť a tak zjapem ako hyperventilovaný hroch a užívam si endorfíny aj švédy z prvého 7C. Myslím že aj Ivke odľahlo že už budem celý výlet kľudný a spokojný a tak aj bolo. Presúvame sa s deťmi vykupať na priehradu. V štvrtok tretí deň výjazdu je na pláne rest day. Hneď ráno ideme na lanovku pod AHORN. Za 40E kupujeme dva lístky, deti sú zdarma, parkovanie v cene. Sme príjemne prekvapení. Lanovka ide asi do výšky okolo 2000mn.m a deti si užívajú vysko položené detské jazierkove kúpanie. Užívame si zaslúžené výhľady na Alpské trojtisícovky a chutnáme miestnu špecialitu, a síce guláš z kuriatok s tyrolskými knedlíčkami. No proste nebíčko v papuľke. Večer ešte ideme na detské drevené ihrisko, aspoň myslím…lebo tak intezívne programom nabité dni sa mi fakt zlievajú do jedného. V piatok sme vybrali preskúmať kaňon a sektor Zemmschlucht. V našom podaní to bol viac kaňoning ako bouldering čo je škoda, škoda jedného dňa. Dve pekné 7C boli mokré, jedno zavalené stromiskom, a tak sme zakotvili pri najkrajšom bouldri v sektore BLACK BEAUTY 8A, na ktoré som ja nemal ešte nárok. A tak robim len Zavakymu sparinga. Po vyše hodinovom boji keď už ani nedúfam žeby to mohol Zavaky poslať som svedkom krásneho divadla a minutového silového boja, neskutočné. Toľko energie a sily a nakoniec po urputnom boji ako s aligátorom je to tam. Nuž oplatilo sa. Gratulujem zavakymu a berieme sa za deťmi a manželkami.

Deťom som hneď prvý deň sľúbil kúpalisko s tobogánmi a tak som musel svoj sľub splniť. Za 7,5E celodenný vstup pre dospelého a deti zdarma je fakt prijemné prekvapenie. Deti sa vyšaleli do sýtosti a my sme si mohli vychutnať posledný večer pri fľaši vychladeného vínka.

V sobotu ešte máme pol dňa…plánujem ešte najeké 7C. Zlý nástup však zo 7C robia 8A+ a viac načo vážne nemám a tak sa poberám inam…nepúšťa ani 7B+ kvoli divnému nástupu a tak jedno 6C a ide sa venovať rodinke. Po ceste vidím ako Zavaky prišiel nato ako sa lezie to 7C,,no pre mňa už nieto síl. Idem sa povenovať Matejovi. Vyberáme 6A+ GEAS Rechts. Po pol hodinke trápenia sa presúvame na 5B a 5A aby bola radosť z prelezu. Matejovi ľahko prelezené bouldre zjavne nestačia a nepôsobia radosť a tak ideme zabojovať do 6A+. Po prvých krokoch sa mu moc nedarí a prichádza frustrácia a plač. Zvyšok posádky čaká v aute a ja viem že nie je veľa času a tak hovorím Matejovi že posledný pokus. Ten akoby niekto(on sám) šibol čarovným prútikom a pasáž kde padal okamžite prelieza a ocitá sa v obrovskom chyte z ktorého ešte treba zabrať ale to už verím že dá. A aj dal a s utieraním predošlých slzičiek sedí na vrcholovom kameni celý spokojný že to vyliezol, lebo vraj ktovie kedy sa tu zas vrátime :). Aktívna lezecká dovolenka plná osobných lezeckých rekordov je za nami. Hor sa domov.